Wonder voedsel voor het lichaam

Alimente nutritive ce ne protejează principalele organe.

Legumele şi fructele indicate de nutriţionişti trebuie să fie consumate proaspete ori congelate, iar plantele medicinale se vor administra sub formă de infuzii, comprese sau tincturi.

Pentru inimă:

1. varza – conţine fier şi potasiu, necesare inimii şi circulaţiei sanguine

2. broccoli – prin conţinutul de calciu, fier şi caroten, previne atacurile de cord şi ateroscleroza

3. ridichea – apără împotriva atacurilor de inimă

4. portocala – are puține calorii, conţine vitamina C şi scade valoarea colesterolului din sânge

5. morcovul – acidul folic şi bioflavonoidele conţinute de morcovi protejează inima

6. peştele – acizii Omega 3 apără sistemul vascular de inflamații şi calcifieri

7. ceapa – îmbunătăţeşte activitatea şi circulaţia inimii şi scade presiunea sângelui

8. usturoiul – alicina pe care o conţine previne accidentele vasculare cerebrale

9. leurda (usturoi sălbatic) – curăţă sângele de toxine

10. sparanghelul – curăţă cordul şi vasele mari de sânge

11. uleiul de măsline – energizează cordul şi reduce colesterolul

12. cicoarea – scade colesterolul şi tensiunea arterială şi curăţă sângele cu ajutorul unor minerale specifice

13. somonul – este o sursă de acizi graşi Omega 3 care reuşesc să scadă din nivelul trigliceridelor din sânge

14. dovleacul – are efect benefic în cazul hipertensiunii arteriale şi în bolile de inimă

15. cartoful – protejează împotriva accidentelor cerebro-vasculare şi oferă o mare cantitate de vitamina C sistemului vascular

16. paprika – protejează vasele de sânge şi inimă

17. roşia – normalizează tensiunea arterială, fiind diuretic eficient

18. măslinele – reduc colesterolul nociv şi tensiunea arterială

19. mărul – conţine peste 300 de substanţe esenţiale pentru protecţia sistemului vascular

20. fasolea neagră – o singură cană de fasole furnizează între 120 şi 320 de miligrame de magneziu, prevenind astfel tulburările de ritm cardiac

21. coacăzele – excelente pentru circulaţia sângelui, având o concentraţie mare de minerale şi vitaminele B, C, D şi E

22. zmeura – întăreşte sistemul imunitar acţionând ca o aspirină naturală

23. murele – sunt considerate fructe cardioactive ajutând la funcţionarea optimă a cordului

24. socul – îmbunătăţeşte circulaţia sanguină

25. piersica – conţine vitamine şi oligoelemente ce protejează inima

26. cireşele – împrospătează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor şi siliciu

27. rubarba – scade tensiunea arterială şi fortifică inima

28. grapefruit-ul – previne obstrucţiile vasculare şi tromboza datorită unei enzime speciale

29. ciuperca Shitake – reduce colesterolul

30. prunele – previn tromboza

31. curmalele – reduc tensiunea arterială şi protejează împotriva aterosclerozei fiindcă sunt bogate în fier, calciu şi potasiu

32. afinele – pigmentul lor albastru ajută vasele sanguine să devină mai elastice

33. ovăzul – este benefic în bolile cardiovasculare

34. porumbul – conţine vitaminele D şi K

35. ardeiul iute – previne creşterea nivelului de zahăr din sânge ce poate duce la formarea de colesterol pe vasele inimii

Pentru creier:

36. lintea – conţine lecitină, proteine şi glucide de care au nevoie celulele creierului

37. Quinoa – întăreşte memoria şi încetineşte procesul de îmbătrânire, fiind bogat in fier

38. carnea de pasăre de curte – are grăsimi şi uleiuri ce oferă energie celulelor nervoase

39. fasolea – creşte puterea de concentrare

40. oul – este o sursă grozavă de proteine; gălbenuşul conţine colina ce ajută la dezvoltarea memoriei

41. avocado – combate stresul, nervozitatea şi insomnia

42. bananele – glucoza, vitaminele şi mineralele conţinute de acestea sunt benefice pentru creier şi îl energizează

43. caisele – stimulează neuronii

44. stafidele – conţin mult zahăr (75%), resursa energetică pentru creier

45. para – zahărul şi substanţele asemănătoare hormonilor intensifică puterea de “lucru” a creierului

46. mazărea – fiind bogată în proteine este bună pentru memorie şi concentrare

47. salata verde – calmează sistemul nervos datorită substanţelor opiacee

Pentru ochi:

48. castanul sălbatic – calmează senzaţia de usturime şi iritaţiile datorită substanţelor sale active

49. arnica – uleiul esenţial de arnică calmează inflamaţiile oculare

50. mesteacănul alb – întăreşte imunitatea ochilor deoarece conţine vitamina C, potasiu şi calciu

51. limba de miel – reduce inflamarea vaselor conjunctivale datorită taninurilor şi a saponinelor

52. rostopasca – este extraordinar de eficienta împotriva virusurilor şi mai ales pentru ochii uscaţi

53. gutuia – este bună pentru alergii şi febra fânului deoarece conţine pectine şi calciu

54. iarba de silur (Euphrasia Officinalis) – calmează ochii persoanelor ce îşi petrec foarte mult timp în faţa calculatorului

55. grăsimea de găină – face minuni aplicată ca unguent pe ochi împreună cu iarba de silur

56. strugurii – ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne

57. patlagina – taninurile pe care le conţine tratează infecţiile oculare

58. căpșuna – ajută ochii în timpul vederii nocturne

9. Centarium Minus – tinctura obtinuta din aceasta plantă vindecă afecţiunile oculare

60. ananasul – enzimele conţinute de acesta relaxează ochii obosiţi din cauza calculatorului

61. rozmarinul – purifică ochii şi protejează vasele de sânge oculare

Pentru piele și păr:

62. pepenele – conţine foarte puţine calorii şi este excelent pentru menţinerea fermităţii pielii

63. iaurtul degresat – bacteriile conţinute de acesta îmbunătăţesc aspectul pielii; în plus are o concentraţie ridicată de vitamina A

64. grâul – conţine acizi graşi, calciu şi dioxid de siliciu care sunt extraordinar de sănătoase pentru păr, piele şi unghii

65. orzul – înfrumuseţează şi revitalizează datorită substanţelor bioactive

66. cimbrul – redă strălucirea pielii şi curăţă organismul

67. hreanul – conţinând substanţe active, regenerează părul, pielea şi unghiile

68. muştarul- reglează fluxul sanguin la nivelul pielii

Pentru oase:

69. migdalele – conţin magneziu şi ajută oasele să rămână sănătoase

70. spanacul – datorită fierului şi calciului pe care îl conţine, face oasele mai rezistente şi ajută la funcţionarea muşchilor

71. meiul – întăreşte dinţii, oasele şi stimulează creşterea copiiilor

72. secara – este benefică pentru dinţi, oase şi muşchi fiind o sursă ideală de oligoelemente precum vitamina B, potasiu, magneziu, mangan, fier şi zinc

73. brânza – întăreşte oasele fiind o sursă bună de calciu

Pentru stomac și intestin:

74. tinctura de fenicul – protejează mucoasele intestinale

75. păstârnacul – stimulează digestia

76. mango – apără mucoasa intestinală datorită vitaminei A şi a antioxidanţilor

77. arpacaşul – aduce în organism necesarul de fibre, fosfor şi magneziu pentru o digestie sănătoasă

78. mărarul – ameliorează indigestia

79. soia – are proprietăţi anticancerigene

80. nucile – conţin o formă purificată de Omega 3 şi de aceea ajută la reducerea riscului de cancer al intestinelor

Pentru ficat:

81. anghinarea – conţine proteine regenerative, iar acidul folic şi antioxidanţii previn bolile hepatice

82. sucul de ridiche – stimulează secreţia bilei

83. conopida – contribuie la îmbunătăţirea activităţii ficatului

84. drojdia de bere – este o importantă sursă de vitamina B şi detoxifică ficatul

85. năsturelul (Nasturtium Officinale) – este folosit pentru producerea muştarului şi a uleiurilor ce sunt benefice pentru metabolismul bilei şi al ficatului

86. păpădia – ajută la buna funcţionare a ficatului şi reduce colesterolul

87. laptele – apără ficatul de afecţiuni frecvente

88. menta – uleiurile esenţiale de mentă stimulează secreţia biliară şi calmează crampele

89. carnea de iepure – degresează ficatul

90. carnea de vită sau mânzat – conţine fier, proteine şi vitamina B.

Pentru rinichi:

91. sfecla roşie – stimulează arderile celulare

92. vişinele – conţin potasiu, substanţa pe care rinichii “luptă” să o elimine din sânge atunci când este în exces

93. castravetele – conţine multă apă şi deci stimulează activitatea rinichilor

94. ţelina – protejează rinichii de virusuri

95. varza roşie – proteinele şi aminoacizii pe care aceasta îi conţine actionează ca un filtru pentru rinichi

96. gulia – vitamina C din ea protejează celulele renale, iar fierul şi fosforul energizează

97. ridichea neagră – este un antibiotic natural

98. varza murată – detoxifică organismul

99. hrișca – este folosită ca produs dietetic în cazul bolilor de rinichi şi în diabet

100. pătrunjelul – deţine combinaţia ideală de minerale pentru a curăţa rinichii

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

laat een antwoord achter

Uw e-mailadres zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *