Al fine di ottenere un massimo beneficio da mangiare (inclusi nel processo di guarigione) è necessario conoscere ciò che si mangia, come si mangia e quando si mangia.

Quando come e cosa mangiareQuando mangiamo?

Numero di pasti al giorno:

3 mese/zi :

7:00 – 9:00 (volum de masa moderat)
11:00 – 13:00 (volum de masa marit)
16:00 – 19:00 (volum de masa scazut; alimente bine gatite)

Recomandari pentru 3 mese/zi: persoanelor care fie au munca fizica grea, fie au diabet zaharat sau celor care fac tranzitia spre o dieta vegetariana.

2 mese/zi :

9:00 – 11:00 (volum de masa ridicat, alimentele fiind putin prelucrate)
16:00 – 18:00 (volum de masa scazut, alimentele fiind bine prelucrate)

Recomandari pentru 2 mese/zi: persoanelor care au trecut catre o dieta NORMALA cu predominent din cereale si vegetale.

1 masa/zi : 11:00 – 13:00 (volum de masa moderat, multa apa si vegetale verzi)

Recomandari pentru 1 masa/zi: pentru persoanele cu o dezvoltare a mintii si spiritului elevata.

Come si mangia?

dipendenza-cibo-bad Masticazione:
-trebuie sa fie facuta indelung, de 30-50 ori inainte de a inghiti, ceea ce asigura o buna digestie incepand din gura, care va duce la o absorbtie optima de nutrienti.
-creste glucoza in timpul masticatiei, scazand pofta de mancare.

Masa se ia in mediu familial, in liniste, fara a vorbi (poate duce la aerofagie), fara alte activitati (televizor, calculator).

Alimentele trebuie sa fie viu colorate si frumos asezate in farfurie (vezi feng shui alimentar), iar persoana care gateste si serveste nu trebuie sa fie nervoasa, agitata si pe cat se poate sa nutreasca sentimente de “iubire-compasiune” fata de cei care consuma produsele.

Cantitatea de apa consumata trebuie sa fie de 2-2.5 l, adaptata vremii; se bea inaintea mesei de dimineata sub forma de apa sau ceai, la temperatura camerei sau incalzita. Timp de o ora de la trezire, pana la micul dejun, se bea doar ceai, apa sau sucuri proaspete. In principal, se bea apa inaintea meselor si dupa mese si foarte putin in timpul mesei. Dupa masa de seara, pana la culcare, se recomanda consumul a inca 2-3 cani de apa. Apa trebuie verificata pentru a nu avea nitriti sau microorganisme si sa prezinte o compozitie echilibrata de calciu, magneziu, fier, potasiu.

Gustul mancarii este deosebit de important si conform legii celor 5 elemente ale medicinii traditionale chineze corespund:

-loja energetica LEGNO (ficat, vezica biliara) – gust acrisor

-loja energetica FUOCO (inima-mintea, instestinul subtire) – gust amar

-loja energetica TERRA (splina-pancreas, stomac) – gust dulce

-loja energetica METALLO (plamani, intestinul gros) – gust astringent

-loja energetica ACQUA (rinichi, vezica urinara) – gust sarat

Conform medicinii energetice, avem un ciclu de creatie si un ciclu de control.

medicina energetica

Ciclo creativo

LEGNO bruciare per produrre
FUOCO, a carei cenusi se descompune in
TERRA dove sono nato e sfrutta
METALLI, care innobileaza
ACQUA, care hraneste
LEMNUL.

Controllo del ciclo (contaminando manifesto)

LEGNO È tagliato dalla
METALLO
FUOCO
è fuori di
ACQUA
TERRA
è saracit di
LEGNO
METALLO
è sciolto
FUOCO
ACQUA
è indiguita di
TERRA

il ciclo di creazione e controllo
ATTENZIONE!

Spezie au un rol extrem de important in pastrarea starii de sanatate. Ele corespund mai multor categorii:

A. Scortisoara, coriandru, ghimbir, cardamon, nucsoara, cuisoare – au caracteristica expansiva de uscaciune si de incalzire, care combat mancarurile dulci, reducand aspectul de “umezeala” al acestora. De asemenea, adaugarea acestor condimente este indicata in produsele din lapte (kefir, sana, iaurt sau alte produse lactate), ele impiedicand formarea de “mucus”, datorita caracterului lor de element stagnant de sange si energie.

B. Oregano, busuioc, condimentele cu frunze verzi – sunt indicate a fi asociate fasolei negre si sosurilor greoaie; semintele de marar trebuie sa fie adaugate produselor de panificatie, supelor sau mancarurilor de varza.

C. Chimionul si ghimbirul – pot diminua flatulenta din dietele cu fasole. Ghimbirul proaspat poate combate dietele superproteice (carne) si efectul acumularii de acid uric. Proaspat sau uscat, acesta ajuta la combaterea gretei (inclusiv la gravide), vomei, crampelor menstruale, bronsita si spasme. Ghimbirul uscat este indicat in alimentele administrate celor cu probleme ale extremitatii inferioare a corpului (colon, rinichi, ovare, testicule). Ghimbirul poate combate raul de masina, avion, de mare.

D. Usturoiul si ardeiul iute sunt indicate in afectiuni exterioare precum raceala; amestecul de usturoi cu ardei iute prezinta puternice efecte antivirale si favorizeaza transpiratia. Pot fi administrate la cei supraponderali, cu exces de lactate si carne in alimentatie (combat stagnarea energiei; aceasta se poate produce si la nivelul legii foc inima-minte), fiind indicate in tulburarile mentale minore.

Sale indicata este cea nerafinata, bruta, care contine pe langa clorura de sodiu si alte elemente care ii schimba proprietatile nocive.

Prodotti fermentati: sos de soia, otet de ghimbir, otet balsamic de kombucha – extrem de necesare in alimentatia normala, nu numai datorita aportului de microorganisme benefice tractului digestiv, cat si a altor proprietati: reechilibreaza flora intestinala, are efecte antiinflamatoare, intareste sistemul imunitar, are efecte depurative si este un bun vitaminizant.

Pe masura ce alimentatia se apropie de cea normala (2 mese/zi cu minim de carne si produse lactate), necesarul de condimente se poate reduce.

Ciò che mangiamo?

un buon mangia ProNatura

Un piano di buona nutrizione contiene sia una corretta alimentazione e supplementi nutrizionali personalizzati (a causa di stile di vita e l'agricoltura moderna in condizioni di corrente).

Abusi di potere che portano alla distruzione delle sostanze nutrienti nel corpo e che dovrebbero essere evitati sono: caffè, tabacco, marijuana, cibi grassi, cibi raffinati (farina, zucchero, oli vegetali, ecc.), gli additivi alimentari (cloro, fluoro) e una parte molto consistente delle droghe di sintesi.

Prioritatile dumneavoastra trebuie sa fie legate de evitarea acestor abuzuri, eliminarea mancarurilor nocive sau inferioare din punct de vedere calitativ, reducerea exceselor si combaterea deficientei de nutrienti.

Una corretta alimentazione includono:

-45-50 % cereale integrale (grau incoltit, orz, orez brun, mazare, linte, fasole alba, roz sau neagra).

-30 % legume verzi, galbene, radacinoase (morcovi, cartofi, sfecla, rosie, ardei, etc)

-10 % fructe (papaya, mango, ananas, avocado, etc)

-5 % seminte (in, chia, hrisca, quinoa, etc)

-5-10 % proteine de origine animala (carne, lapte si produse lactate, oua).

Pronatura dieteIn principal, carnea trebuie sa se consume in proportie foarte mica si de multe ori pe post de medicament (ficat-afectiuni hepatice, rinichi-afectiuni renale, testicule-afectiuni sexuale).

Studiul China a demonstrat pe milioane de oameni ca un consum de pana in 5-6 % carne, poate impiedica afectiunile tumorale, obezitatea, sindromul dismetabolic, boli necrutatoare la momentul actual.

Cea mai de preferat carne este cea de peste, iar dintre acestia pestii mici din ape curgatoare, nepoluate.

Laptele si produsele lactate-cu exceptia celor fermentate (kefir, sana) trebuie drastic reduse. Laptele este un aliment ce genereaza staza energetica si de sange, favorizand formarea tumorilor, ingrasarea, obezitatea. Laptele poate fi inlocuit cu laptele de migdale, soia, orez, tofu (branza de soia).

Fructele nu trebuie mancate in cadrul meselor principale, ci intre mese.

Senzatia de foame este una benefica pentru organism, de aceea recomandam ca incetarea mesei sa fie facuta inaintea aparitiei de satietate, iar posturile mici si de lunga durata sa fie respectate.

In momentul in care exista senzatia de foame, trebuie sa constientizati ca, din acel moment, in organism, la nivel celular incepe procesul de detoxifiere. In medicina traditionala chineza, energiile pot fi de aparare, nutritionale, etc., dar de departe cea mai importanta este energia di Jing, care se refera la vitalitate. Ea este considerata ca energie de baza, congenitala, pe care o primim de la parinti si asigura vitalitatea (inclusiv dezvoltarea fizica si mentala a copilului), rezistenta la boala, cat si longevitatea.

Localizarea ei este la nivelul lojei rinichiului, in limbaj occidental: rinichi, testicule, ovare, creier, maduva osoasa. Niciodata ea nu poate fi in exces, iar momentul consumarii acesteia corespune mortii.

La distruzione di questa energia avviene tramite:

-stres, frica, exces de munca, excese sexuale (mai ales la varste inaintate), numar mare de nasteri, toxine din apa sau alimente, inclusiv metale grele (Al, Cd, Hg, Pb)

-dependenta de alcool, cafea, tutun, droguri;

-dieta excesiv de bogata in zahar rafinat sau proteine;

-iradieri, chimioterapie, medicamente de sinteza.

In momentul in care aceasta energie devine deficitara, chiar daca simptomatologia nu este zgomotoasa, nimic din organism nu va mai functiona in parametrii normali.

preparazione del ciboReducerea energiei jing poate fi ameliorata prin diverse suplimente nutritionale, in conditiile unei bune functionari a tractului digestiv si a microflorei acestuia prin:

1.alge marine, spirulina, chlorella.

2.urzici, laptisor de matca si polen, orz verde, grau incoltit, vitamina A, acid folic, organe (rinichi, ficat, inima, creier, maduva osoasa, placenta), coarne de cerb, carapace de testoasa (vezi farmacopeea chineza), extracte larvare (apipropolen), peste, fructe de mare, nuci, cordiceps, fructe de padure, sos de soia, otet de kombucha.

Aceste suplimente/alimente sunt extrem de indicate persoanelor de varsta a III-a, celor aflati in convalescenta sau care urmeaza tratamente medicale; este de dorit ca ele sa fie acompaniate de exercitii fizice (vezi qi quong sau practici spirituale, meditatie)

Modo di preparazione dei cibi:

-consumati apa pura la temperatura camerei sau peste temperatura camerei;

-sucurile din fructe si legume pregatiti-le singuri si consumati-le imediat;

-alimentele trebuie prelucrate cat mai putin, trecute prin abur sau oparite, si nu fierte;

-de preferabil, hrana se pregateste inaintea mesei; evitati pastrarea ei in frigider (alimentele oxideaza);

-utilizati din plin alimente fermentate, kombucha, kefir, sos de soia;

-nu incalziti alimentele la cuptorul cu microunde; utilizati focul direct sau bain marin.

Non dimenticate! in afara de hrana si suplimente nutritionale aveti nevoie atat de exercitii fizice adecvate cat si de echilibru mental (prin meditatie, gandire pozitiva, etc).